ASOCIACION CULTURAL FERROVIARIA DE TARRAGONA Y PROVINCIA
ASOCIACION CULTURAL FERROVIARIA DE TARRAGONA Y PROVINCIA

EXPOSICIÓN “ EL TREN A TARRAGONA”

NEIX EL MUSEU FERROVIARI DE TARRAGONA

L’Associació Cultural Ferroviària de Tarragona i Província ha treballat des de la seva creació, per conservar el patrimoni històric del ferrocarril. Durant tot aquests anys s’han recuperat una gran quantitat de maquinari, eines, documentació i imatges  relacionats amb l’explotació ferroviària a les nostres comarques.
Amb aquests fons, l’Associació ha organitzat diverses exposicions temporals centrades en el ferrocarril, la darrere de les quals “Pugem al tren”, realitzada al Port de Tarragona l’any 2015, va tenir una gran acceptació i un destacat èxit de públic. Tot això ha animat als membres de l’Associació ha endegar un procés de museïtzació de tot el patrimoni ferroviari dipositat.
La primera fase del nou  Museu Ferroviari està instal·lada al local social de l’Associació, situada al carrer de Mar, 45. De moment, ja es podran visitar tres àrees temàtiques: Circulació, Viatgers i Tracció amb els materials relacionats on destaca la recreació del Puesto de Mando de l’estació de Tarragona que va estar en funcionament fins l’any 2006. També comptarà amb un gran nombre d’imatges de les instal·lacions ferroviàries a la ciutat que malauradament han desaparegut. Els fons es  complementen amb una gran maqueta en escala H0 de 17 m de llargada ambientada en diferents llocs de la comarca del Tarragonès.
El propers dies  16, 17 i 18  de setembre, en el marc de la Festa Major de Tarragona,  es faran unes jornades de portes obertes per a que tots els tarragonins interessats en el món del ferrocarril el puguin visitar.

La inauguració formal es farà el dissabte 16 de setembre a les 10h. Si esteu interessat en conéixer més a fons el contingut del nou museu poseu-vos en contacte amb:

Antonio Leoz
696192220

EL TREN A TARRAGONA

Exposició-Museu
Carrer del Mar, 45

Obert al públic: 16, 17 i 18 de setembre de 2017
 Horari: de 10h a 13h i de 17h a 20h.

Associació Cultural Ferroviària de Tarragona i província

Versión para imprimir | Mapa del sitio